1. Elokuvan valinta

Elokuvapäivä-näytöksen järjestäminen kannattaa aloittaa elokuvan valinnalla. Välitämme ensisijaisesti yhteistyökumppanimme Elokuvalisenssi -palvelun valikoimasta löytyviä elokuvia:

elokuvalisenssi.fi/elokuvat

Selvitämme mielellämme myös muiden elokuvien esitysoikeuksien saatavuuksia ja kustannuksia! Esitysoikeuden kustannukseen vaikuttaa levittäjien hinnastot ja näytöspaikkanne kapasiteetti.

2. Näytöksen suunnittelu

Näytöspaikasta ja esitystekniikasta vastaa näytöksen järjestäjä. Yksinkertaisinta on, jos teillä on omissa tiloissanne näytöspaikaksi soveltuva tila sekä esitystekniikka. Näytöspaikaksi voi etsiä myös muuta tilaa ja ehdottaa yhteistyötä.

Scene lainaa teille elokuvan esityskopion (dvd tai blu-ray) elokuvan esittämistä varten. Huom! Elokuvaa ei saa esittää suoratoistopalveluista ilman erillistä lupaa. Esityskopio on tulee palauttaa tapahtuman jälkeen.

Esityskopio ja -tekniikka kannattaa testata toimivaksi ennen tapahtumapäivää.

Elokuvanäytöksen tulee olla yleisölle maksuton. Näytöksen yhteyteen voi järjestää muuta maksullista ohjelmaa ja palvelua (tarjoilut jne) ja näytöksen yhteydessä voi tehdä omaa markkinointiviestintää (promootiot jne).

Näytökseen voi olla vapaa pääsy ilman ennakkoilmoittautumista, tai voitte pyytää yleisöä ilmoittautumaan esim sähköpostitse, lomakkeella tai hakemalla pääsylipun.

Scene pyytää näytöksestänne seuraavat tiedot:

  • Näytöksen järjestäjä
  • Näytöspaikka
  • Näytöspaikan osoite
  • Lisätiedot-yhteystieto
  • Esitysaika (yksi tai useampi)
  • Tietoa organisaatiostanne/palveluista/näytöksestä
  • Esteettömyystiedot
  • Ilmoittautuminen

3. Sopimus ja laskutus

Kun elokuva on varmistunut ja näytös suunniteltu, tehdään elokuvan esittämisestä kirjallinen sopimus.

Scene pyytää sopimukseen seuraavat tiedot:

  • sopimuksen yhteyshenkilö
  • laskutusosoite

 

Scene laskuttaa Elokuvapäivään osallistumisesta elokuvan esitysoikeuden ja Elokuvapäivän markkinointimaksun. Hinnat eritellään sopimuksessa.

4. Markkinointiyhteistyö

Scene markkinoi näytöstänne osana Elokuvapäivän markkinointia.

Scene markkinoi Elokuvapäivää mediatiedoitteissa, ajoväylien diginäytöillä, radiohaastatteluilla, lehtimainoksilla, siltabanderoilleilla, messuilla sekä maksetuilla somemainoksilla. Elokuvapäivää markkinoi myös Turun kaupunki.

Näytöksen järjestäjän kannattaa markkinoida näytöstä myös omissa kanavissaan. Markkinoinnissa kannattaa mainita perustiedot Elokuvapäivästä. Elokuvapäivän logoa saa ja kannattaa käyttää markkinoinnissa! Markkinoinnissa tulee ottaa huomioon tekijänoikeudelliset rajoitukset (erillinen ohje).

Scene toimittaa teille oman näytöksenne virallisen julisteet lähempänä tapahtumapäivää. Julisteita voi käyttää näytöspaikan välittömässä läheisyydessä.

5. Elokuvapäivä

Scene toivottaa elämyksellistä Elokuvapäivää!

Scene pyrkii käymään näytöspaikassanne ottamassa valokuvia tunnelmista vähän ennen näytöstä. Toivomme myös, että ottatte itse valokuvia näytöksestänne, joita Scene voi käyttää Elokuvapäivän markkinoinnissa.

6. Palautekysely

Elokuvapäivän jälkeen Scene lähettää palautekyselyn ja muistuttaa mahdollisten esityskopioiden palautuksesta.

Toivottavasti saamme teidät uudelleen mukaan Elokuvapäivän ohjelmaan!